Harry Potter PBF


#1 2010-03-18 16:40:02

Harry Potter

Head Admin

Zarejestrowany: 2010-03-15
Posty: 26
Punktów :   
Rocznik: Szkoła Skończona
Złoto: 500 g 50 s
Rasa: Szlacheccy Czarodzieje
Różdżka: Pióro Feniksa, 11 cali
Zwiezę: Sowa / Hipogryf

I lekcja - Na czym polega transmutacja.

Wchodząc do klasy zauważasz długą notatkę, która znajdowała się na tablicy.  ( Źródło Tekkstu )



TRANSMUTACJA





Rozdział 1 - Teoria Transmutacji



1. Co to jest transmutacja- o samym pojęciu, o jego składnikach i o rządzących się w niej prawach

Istnieją 4 regułki na transmutację:
transmutacja jest to zamiana jednego przedmiotu w drugi;
przedmiot szkolny w Hogwarcie;
popularny przedmiot nauczany w polskich wirtualnych szkołach magii;
nauka zajmująca się przemianami oraz zamianami przedmiotów żywych lub martwych.

Transmutant (subprodukt)- rzecz, którą chcemy przetransmitować

Wynik (produkt) transmutacji- rzecz, która powstała w procesie transmutacji (przetransmutowany transmutant)

Nauczymy się podstawowego wzoru na transmutację

Transmutant + Transmutacja -> Wynik transmutacji

Oznacza to ogólnie rzecz biorąc, że transmutant to jest to, co mamy. Jeśli do transmutanta dodamy transmutację, uzyskamy wynik transmutacji czyli to co chcemy uzyskać przez transmutację.

Istnieją 2 podstawowe prawa transmutacji: I i II Prawo Cristoffa:

I prawo: Transmutacja jest tymbardziej złożona, im bardziej złożony jest subprodukt i produkt transmutacji

II prawo: Wszystko na świecie jest czymś- a zatem można to transmutować, jedyną rzeczą jaką nie możemy transmutować jest próżnia kosmiczna.

Wytłumaczmy krótko o co chodziło autorowi tych praw

W I Prawie chodzi głównie o to, że łatwiej jest transmutować proste rzeczy, np. kartki papieru, wodę, piasek, a trudniej np. człowiek, szkielet, samochód- gdyż są to rzeczy bardziej złożone

Z II Prawa możemy wywnioskować, że WSZYSTKO co nas otacza można przetransmutować
"Sądzisz, że powietrza nie da się przetransmutować? Jesteś w błędzie. Powietrze składa się z 78% azotu, 21% tlenu i około 1% argonu i innych gazów szlachetnych, czy to jest zatem nic?"

2. Co to jest transfiguracja ?

Transfiguracja jest to zamiana jednej z cech przedmiotu (kolor, zapach, kształt itp. ) w inną . Przy użyciu większej siły magicznej przez potężnego czarodzieja możliwa jest nawet zamiana 2 cech.

Przykładem jest żółta piłka zamieniona w czerwoną piłkę. Jako przykład transfiguracji 2 cech możemy podać żółty, podłużny banan zamieniony w czerwony kwadratowy banan


3. Animizacja, Animag, Dysanimizacja

Animizacja- jest to zamiana człowieka w zwierzę. Proces złożony. Sklasyfikujemy go jako odłam żywy, transmutacja naturalna organiczna.

Animag- osoba posiadająca legalną licencję na animizację; człowiek zamieniony w zwierzę.

Dysanimizacja- przeciwieństwo animizacji. Jest to zamiana animaga w człowieka. Dysanimizację można podzielić na 2 rodzaje:

dysanimizacja homomorficzna- jest to dobrowolna i samodzielna zamiana z powrotem w człowieka

dysanimizacja przez tortury- jest to bolesna i nieprzyjemna zamiana, niedobrowolna i niesamodzielna. (HPIWA- Syriusz Black zamienił w ten sposób Petera Pettigrew w człowieka) Można to uczynić zaklęciem Torverto Transmutative


4. Składniki transmutacji

Omówmy to zagadnienie na podstawie dowolnej transmutacji. Wybierzmy np. zamianę 7 KRZESEŁ w 14 STOŁÓW. 7 KRZESEŁ w 14 STOŁÓW- nie odwrotnie!

Składniki transmutacji nazywają się Transmutant i Wynik transmutacji. W wypadku podanej wcześniej transmutacji 7 krzeseł to TRANSMUTANT, a 14 stołów to WYNIK TRANSMUTACJI. Wniosek jest następujący:

Transmutant r11; rzecz, osoba, która ma przetransmutowana

Wynik transmutacji r11; przetransmutowany transmutant

Nazwami, które można stosować zamiennie z rtransmutantemr1; i rwynikiem transmutacjir1; to odpowiednio substrat i produkt.



5. Co to jest różdżka ?



Różdżka jest to kawałek drewna o określonej długości, mający magiczne właściwości.

Różdżkę cechuje między innymi:

- długość: mierzona w calach (1 cal 2,5 cm). Najkrótsza różdżka ma 8 cali(czyli 20 cm),a najdłuższa około 16 cali(40 cm),

- drewno, z jakiego jest wykonana: np. ostrokrzew, cis, dąb, grab, brzoza, klon, akacja itp.

- rdzeń: magiczny "składnik" różdżki, który daje jej magiczne właściwości (np. włos wili, pióro feniksa, włos jednorożca, włókno ze smoczego serca itd.). Każda różdżka ma swoją unikalną cechę (np. jest dobra do transmutacji).

Przy opisie swojej różdżki musisz uwzględnić:

a) długość

b ) drewno

c) magiczny składnik

d) ogólny wygląd

e) wykończenie oraz ozdoby (grawerowane napisy itp.)

Możesz uwzględnić:

a) u kogo ją zakupiłeś

b ) opisać dzieje tej różdżki [Twoje dokonania]

c) opisać jak wyglądał zakup różdżki

To tylko kilka z nielicznych pomysłów. Pamiętaj, liczy się pomysłowość.



6. Kto wytwarza różdżki ?



Pan Olivander- wytwórca różdżek, który zaopatrza w nie Europę północną, środkową i zachodnią. Jego sklep znajduje się na ulicy Pokątnej. Rodzina Olivanderów tworzy różdżki od 328 roku p.n.e.

Pan Gregorowicz- bułgarski wytwórca różdżek, który zaopatrza w nie Europę południową i wschodnią(między innymi Akademie Ciemnej Magii Durmstrang). Rodzina Gregorowiczów tworzy różdżki od 284 roku p.n.e.



7. Kto ma jaką różdżkę ?



Harry Potter - ostrokrzew i pióro feniksa, 11 cali, ładna i giętka.

Lili Potter - wierzba, 10 i ćwierć cala, bardzo elegancka, znakomita do rzucania uroków.

James Potter - mahoń, 11 cali, bardzo poręczna, znakomita do transmutacji.

ęłęóRon Weasley - wierzba i włos z ogona jednorożca, 14 cali.

Rubeus Hagrid - dąb, 16 cali, nieco wygięta.

Tom Marvolo Riddle (Sami-Wiecie-Kto) - cis i pióro feniksa, 13 i pół cala, duża moc.

ęłęóCedrik Diggory - jesion i włos z ogona jednorożca, 12 i jedna czwarta cala, rozkosznie giętka.

Wiktor Krum - grab i włókienko ze smoczego serca, 10 i ćwierć cala, sztywna.

Fleur Delacour - różane drzewo i włos z głowy wili, 9 i pół cala, niezbyt giętka.



8. Zasady dobrej transmutacji.



a) skupienie się na danej rzeczy

b ) używanie znanych zaklęć

c) używanie przećwiczonych zaklęć

d) posiadanie sprawnej różdzki



9. Podział transmutacji - co to takiego ?



Podział transmutacji jest po to żeby odróżnić odłamy transmutacji od siebie . Wyróżniamy 4 odłamy :

ęłęó- transmutacja martwa,

- transmutacja pół-żywa,

- transmutacja żywa,

- transmutacja psychiczna

ęłęóTransmutacja martwa to zamiana czegoś NIE ŻYJĄCEGO, w coś MARTWE, np. długopis w pióro. Ale!...zamiana kogoś lub czegoś zmarłego w coś martwe jest już transmutacją pół-żywą.

Transmutacja pół-żywa polega na zamianie KOGOŚ lub CZEGOŚ ŻYWEGO, w coś NIEŻYJĄCEGO, np. człowieka w kamień. Ta transmutacja nie jest łatwa, zdecydowanie lepiej jest zamienić człowieka w małpę, a kamień w patyk. Co prawda może być bardzo przydatna, jednak niedoświadczony czarodziej powinien z nią uważać.

Transmutacja żywa polega na przemianie KOGOŚ lub CZEGOŚ ŻYWEGO w coś ŻYJĄCEGO, np. muchę w pająka. Dzięki tej transmutacji można zamienić istotę żywą w przedstawiciela innego gatunku.

Transmutacja psychiczna, to najbardziej złożony i skomplikowany rodzaj transmutacji. Zwykle używają go animagowie, aby zamienić siebie w zwierzę. Jednak nie tylko animagowie używają tej transmutacji. Także czarodzieje, którzy bez pomocy różdżki potrafią transmutować jakaś rzecz w coś innego używają transmutacji psychicznej.

Transmutacja psychiczna polega na wyczyszczeniu umysłu z WSZYSTKICH innych myśli i skupieniu się na tym, CO i W CO transmutujesz



10. Rodzaje transmutacji - co to takiego ?



ęłęóIstnieje wiele różnych rodzajów transmutacji. Ja zaprezentuję tylko kilka z nich:

a) naturalna r11; jest to po prostu zamiana jednej rzeczy w drugą (też jedną) lub osoby, można tu zaliczyć animizację oraz inne proste transmutacje, np. zamiana piłki tenisowej w pomarańcze

b ) politransmutacja - jest to zamiana wielu identycznych przedmiotów w taką samą ilość innych również identycznych do siebie przedmiotów. Wyróżniamy pięć stopni politransmutacji:

- stopień I: zamiana od 2-10 przedmiotów

- stopień II - zamiana od 11-100 przedmiotów

- stopień III - zamiana od 101-1000 przedmiotów

- stopień IV - zamiana od 1001-10000 przedmiotów

- stopień V - zamiana 10001 i więcej przedmiotów

c) transmutacja podwójna - wydawałoby się, że powinna być łatwiejsza od politransmutacji, ale nie jest. A dlatego, że polega ona na zamianie dwóch innych przedmiotów w dwa inne (naraz). Bywa, że transmutacja podwójna jest łatwiejsza (np. zmiana rękawiczek w skarpetki - dwa inne przedmioty: rękawiczka na prawą rękę, rękawiczka na lewą rękę; zamieniają się w dwa inne przedmioty: skarpetkę na lewą nogę, skarpetkę na prawą nogę).

d) transmutacja zwiększająca - dosyć trudny rodzaj transmutacji. Oprócz zamiany musimy się skupić również na zaklęciu powiększającym "Engorgio!". Wypowiadając zaklęcie najpierw mówimy "Engorgio!" skupiając się na zamianie, a potem zaklęcie transmutujące skupiając się na powiększeniu. Trochę to pokręcone, ale tak trzeba.

e) transmutacja pomnażająca - trudny rodzaj transmutacji. Skupiamy się na zamianie danej rzeczy w coś innego, jednocześnie myśląc o większej ilości zamienionego produktu. Okropnie trudne, ale do opanowania.

f) transmutacja scalająca r11; najtrudniejszy dotychczas wymyślony rodzaj transmutacji. Zamienia określoną liczbę przedmiotów, np. 8 w liczbę 2 lub 4 razy mniejszą. Jak można wywnioskować, że ten rodzaj transmutacji nie można wykonać na wszystkich liczbach przedmiotów. Warto dodać, że tą transmutację można wykonać na tych samych przedmiotach, np. 4 krzesła w 1 krzesło. Regułka na transmutację scalającą międzyrzeczową leży zamknięta w sejfie Departamentu Tajemnic, gdyż można by było ją wykorzystać do czarnomagicznych celów. Więcej o tym nowatorskim rodzaju, w oddzielnym

podrozdziale.

g) transmutacja organiczna r11; opis w zagadnieniu nr 14 :-))





11. Szybkość transmutacji



Statusem transmutacji możemy nazwać przemianę przedmiotu która zaszła w przeciągu od kilku setnych sekundy do maksymalnie 10 sekund. Zamiany powyżej 10 sekund można nazwać przemianami transmutacyjnopodobnymi. Transmutację podzielono na 5 stopni.

- transmutację wolną (od 10s do 5s)

- transmutację pół-wolną (od 4,9s do 2s)

- transmutację średnią (od 1,9s do 1s)

- transmutację szybką (od 0,9s do 0,5s)

- transmutację natychmiastową (przemiana zajmuje mniej niż 49 setne sekundy [0,49s])





12. Transmutacja natychmiastowa



Jest to taki stopień transmutacji. Jej celem jest natychmiastowe jej użycie w sytuacjach kiedy wymaga tego sytuacja. Przykłady oparte na zaklęciach transmutacyjnych :



a) zaklęcia domowe

b ) natychmiastowy atak

c) natychmiastowa obrona

d) pojedynki

e) przemiany



Należy pamiętać, że transmutacja natychmiastowa jest tylko jednym ze stopni transmutacji



13. Transmutacja niewerbalna/cicha



Transmutacja niewerbalna/cicha zalicza się do stopni transmutacji wolnej i pół-wolnej. Jest odrębną dziedziną naszej transmutacji, inną dziedziną nauki. Transmutacja niewerbalna to taka , w której nie można wypowiedzieć słów trzeba się mocno skupić. Nie można zamykać oczu, ponieważ przez pomyłkę można zamienić kolegę w kamień. Dlaczego jest trudna? Odpowiedź wynika z logiki. Słowa musimy zastąpić skupieniem, myślami.

Przeciwieństwem transmutacji niewerbalnej jest transmutacja werbalna/słowna r11; z użyciem słów.



14. Co to jest transmutacja organiczna ?



Transmutacja organiczna jest to zamiana rośliny w roślinę lub zwierzęcia w zwierzę.W transmutacji organicznej wyróżnia się dwa jej rodzaje:

a) roślinną,

b ) zwierzęcą

c) ludzką

Transmutacja organiczna roślinna jest prostsza od zwierzęcej, ale do jej wyćwiczenia potrzeba sporo czasu. Na początku należy zająć się zamianą małych roślin, najlepiej z tego samego gatunku, a dopiero potem brać się za zamianę większych roślin (w tym drzew) lub do transmutacji międzygatunkowej. Powinniśmy najpierw wiedzieć kilka rzeczy na temat tego, w co chcemy zamienić naszą roślinę (nazwę rośliny, kształt, zapach, smak - nie zawsze, skład chemiczny). Skład chemiczny jest ważny tylko na początku. Jeżeli wyćwiczymy się w transmutacji organicznej znajomość składu chemicznego nie będzie nam potrzebna. Roślina, która powstała poprzez transmutowanie nie ma takich samych magicznych właściwości, jakie posiada wyhodowana, znaleziona lub kupiona. Transmutacja zwierzęca jest transmutacją jednego zwierzęcia w drugi. Czym zatem jest transmutacja ludzka? Przecież ludzie to zwierzęta? Transmutacją ludzką nie nazywamy zamiane jednego człowieka drugi tylko zmiana cechy pewnej części naszego ciała, np. zmiana koloru brwi. Jest transmutacją dość łatwą, gdyż trzeba być naprawdę wybitnie głupi, aby zrobić sobie krzywdę zaklęciami transmutacji ludzkiej. 99,9% nieudanych zaklęć transmutacji ludzkiej, a właściwie jej skutki, da się usunąć, zniwelować łatwym zaklęciem FINITE INCANTATEM. W gorszych przypadkach eliksirem.



15. Co to jest Metamorfomagia ?



Metamorfomagia to dziedzina magii, polegająca na zmianie wyglądu czarodzieja w dowolnym czasie i miejscu bez użycia przyrządów (nożyczek, skalpela, różdżki itp.). Jest to trudna, jednak łatwiejsza od animizacji sztuka zmiany wyglądu. Wykonuje się ją (podobnie jak animizacje) bez różdżki. Czarodziejów, którzy posiadają zdolność metamorfomagii nazywa się metamorfomagami. Metamorfomagii nie można się nauczyć, trzeba się urodzić z tą sztuką. Dlatego na świecie jest tak mało metamorfomagów. Na początku pozwolę sobie przytoczyć definicję z "Magicznej encyklopedii". Metamorfomag jest to czarodziej, który posiada sztukę metamorfomagii. Mówią jaśniej, metamorfomag jest to czarodziej, który umie zmieniać swój wygląd. Jeżeli metamorfomag chce zmienić swój wygląd, najpierw myśli o rzeczy, którą chce zmienić (np. włosy) i na jaki kolor i jak długie mają być włosy. Wtedy zachodzi reakcja, komórki pierwotnego koloru włosów "umierają", a zastępują je komórki nowego koloru. Jeżeli chcemy wydłużyć włosy, to komórki włosów wydłużają się i "rodzą się" nowe. Jeżeli chcemy zmienić kształt np. nosa, to komórki nosowe zmieniają swój kształt w taki sposób, aby zmienić kształt nosa na taki, jaki chce czarodziej.

16. Transmutacja scalająca

Transmutacja scalająca jest stosunkowo nowym rodzajem. Odkrytym przez zespół Wiedeński Instytut Transmutacji im. Albusa Dumbledore'a. Podstawowe wiadomości są zamieszczone wyżej przy rodzajach transmutacji. Teraz zajmijmy się podziałem;

A) przez 2

b ) przez 4

Zaklęcia:

Zaklęcie powodujące zmniejszenie o połowę liczby przedmiotów:

HALBEIPO (czyt. Halbajpo)

Zaklęcie powodujące zmiejszenie liczby przedmiotów czterokrotnie:

VIERTELEIPO (czyt. Firtelajpo)

Dlaczego nie udostępniono regułki transmutacji międzyrzeczowej?

Ponieważ mogło, by służyć, do masowych zamian ludzi, np. w kamienie.



Rozdział 2 - Praktyka Transmutacji



1. Transmutacja Jednorzeczowa

Transmutacja igły w zapałkę

Zaklęciem "Pinennpa" lub "Pinepa"


Transmutacja wykałaczki w igłę

Zaklęciem "Oowolda"


Transmutacja łyżki w widelec

Zaklęciem "Deroplaw"



Transmutacja pomarańczy w piłkę tenisową

Zaklęciem "Bmatero"

Transmutacja ptaka w kielich

Zaklęciem "Feraverto"

Transmutacja czajnika w księgę

Zaklęcie "Pripendo"

Zamiana żółwia w czajnik

Zaklęciem "Riruingo".

Zamiana krzesła w telewizor

Zaklęciem "Karambolis".

Zamiana szafy w grzejnik

Zaklęciem "Pracidimento".

Zamiana filiżanki w kociołek cynowy rozmiar 1

Zaklęciem "Supraco".



2. Politransmutacja.



Transmutacja 9 kawałków sznurka w szparagi

Zaklęciem "Expresitos"



Transmutacja 4 liści suchotki gwieździstej w guziki

Zaklęciem "Antrospis"

Transmutacja 14 muszelek w serwetki

Zaklęciem "Inducas"



Transmutacja 90 śrubek w szpilki

Zaklęciem "Bespridusz"


Transmutacja 900 szpilek w pinezki

Zaklęciem "Zixuno"

Transmutacja 1010 pinezek w ziarna soli

Zaklęciem "Osterio"

3. Transmutacja Podwójna.

Transmutacja 2 pergaminów w 2 piłki tenisowe

Zaklęciem "Mostruss"

Transmutacja 2 maskotek w 2 kubki

Zaklęciem "Stranubi"

Transmutacja 2 pomidorów w 2 marchewki

Zaklęciem "Nundu esteria"

Transmutacja 2 zeszytów w 2 długopisy

Zaklęciem "Wenda mimble"


4. Transmutacja Zwiększająca Niemiędzyrzeczowa.

Jest to transmutacja , która zwiększa TYLKO rozmiary danej rzeczy. Nie zmienia natomiast wyglądu rzeczy ( międzyrzeczowa ). Transmutację Zwiększającą Niemiędzyrzeczową wykonujemy zaklęciem ENGORGIO!

5. Transmutacja Zwiększająca Międzyrzeczowa.

Transmutacja maskotki w krzesło

Zaklęciem "Austteo"

Transmutacja kałamarza w księgę

Zaklęciem "Berito"

Transmutacja szpilki w kubek

Zaklęciem "Relivio"



Transmutacja talerzyka w lustro

Zaklęciem "Aggre aperium"



Transmutacja serwetki w pozytywkę

Zaklęciem "Banbando"



Transmutacja świeczki w krzesło

Zaklęciem "Armittero"



6. Transmutacja Pomnażająca.



ęłęóTransmutacja kubka w 2 filiżanki

Zaklęciem "Eloyneat"



Transmutacja muszelki w 8 szpilek

Zaklęciem "Alister liviun"

7. Transmutacja scalająca.

Zaklęcia w podrozdziale o transmutacji scalającej.

8. Transmutacja ludzka.

Zmiana koloru oczu na niebieski (oczy przybierają pierwotną barwę po około godzinie)

Zaklęciem "Jerbe Vandum"

Zmiana koloru włosów na błękitny

Zaklęciem "Karpesjunk"

Krótkotrwałe pozbawienie się włosów na rękach, nogach

Zaklęciem "Hajrum Wastenumr1;

Rozdział 3 - Historia Transmutacji

1. Początki transmutacji.


Od wieku IX do wieku XII n.e. trwała tzw. Epoka Rozkwitu Magii (Czarodziejstwa), ponieważ w tym okresie żyło 5 największych czarodziejów : Merlin- zwany do dziś dnia Księciem Magów oraz czterech założycieli Hogwartu- Godryk Gryffindor, Helga Hufflepuff, Rowena Ravenclaw i Salazar Slytherin. W latach 600- 850 n.e. czarodzieje wstydzili się magii i jak gdyby nic stawali się mugolami i rozpoczynali zwykłe, szare, mugolskie życie. W czasach Rozkwitu przebiegał proces wprost odwrotny. Liczba czarodziejów zwiększyła się o 45 %. W tym okresie powstał Hogwart oraz wiele Wydziałów w Ministerstwie Magii. Powstawało wiele różnych terminów m.in. Transmutacja.

Wg dokumentów odnalezionych w Departamencie Tajemnic (udostępnione dnia 16. 03. 1887 r. ) oraz listów odnalezionych w podziemiach Manchesterskiej Katedrze możemy stwierdzić, że ludzie za transmutację uważali dzisiejsze: przeciwzaklęcia, zaklęcia obronne, zaklęcia powodujące zmiane zachowania, lokacji, koloru i jakiejkolwiek z cech. Z tego okresu pozostała bardzo ważna zasada :

"KAŻDE ZAKLĘCIE MA W SOBIE CZĄSTKĘ TRANSMUTACJI"

Reguła jest dobra do dziś dnia !

Dziś wiemy, że transmutacja to TYLKO zamiana jednej rzeczy w drugą, więc dzisiejszych przeciwzaklęć itp. NIE MOŻEMY zaliczyć do transmutacji, lecz do zaklęć lub uroków

Czarownica Kirke.

Czarownica Kirke żyła w XVI wieku (1520-1568) w Grecji. Była bardzo potężną i bardzo okrutną czarownicą.

Kirke mieszkała w wielkim pałacu. Jednak nie był to zwykły pałac. Kirke transmutowała swoich gości w to, w co zechciała, np. Wielkiego czarodzieja Michała Sędzijowa zamieniła w ten właśnie pałac, w którym mieszkała. Czarodziejkę Mirandę zamieniła w szafę do swojej sypialni. Kirke miała wielu gości, więc nie miała problemu z "umeblowaniem" pałacu.

Jednak gdy w 1568 roku odwiedził ją Averry Smitch i gdy dowiedział się, jakie okrucieństwa wyrządziła Kirke czarodziejom i czarownicom, podstępem zamienił szafę z powrotem w czarodziejkę Mirandę i oboje przetransmutowali Kirke w świnię. Kiedy to uczynili, czar transmutacji Kirke prysł. Wszyscy czarodzieje przybrali znów ludzką postać. Averry i Miranda stali się sławnymi na cały świat czarodziejami. Taki był koniec czarownicy Kirke.


3.Samuel DeLion



Pan Samuel DeLion przyczynił się w transmutacji tym, że wraz z Tommy'm Nyerem(oby dwaj byli Amerykanami) wynaleźli sposób przemieniania się w zwierzę. Opisali dokładny przebieg i sposób w wielu książkach. Dzięki nim świat poznał "animagów" oczywiście nie oni sami wymyślili tę nazwę, szybko owa wieść okrążyła świat, m.in. brukowce jak i ludzie postanowili nazwać ich animagami od "animal" zwierzę i "mag" czarodziej. Wkrótce jednak

ludzie zaczęli sami eksperymentować i bez pomocy książek czy specjalistów próbowali przemienić się w jakiekolwiek zwierzę, niektóre wypadki kończyły się tragicznie. Ale sam Tommy Nyer stwierdził, że przemiana w owady(muchy, chrząszcze, komary itd.) stały się niezbyt ciekawe więc postanowił wymyślić przemianę w małe gryzonie (myszy, szczury, chomiki itd.) udało mu się. Jednak Samuel DeLion chciał być lepszy od swojego dawnego

przyjaciela i sięgną po takie zwierzęta jak tygrys, lew, gepard, orzeł, żyrafa, krokodyl i inne duże zwierzęta. Skończyło się to tragicznie ponieważ zacięta rywalizacja między Samuelem, a Tommy'm doprowadziła ich do śmierci, której mogli uniknąć. Od tego czasu wielu uczonych zmieniało i doskonaliło sztukę przemiany w animaga.



4.Jaron Svoray



Profesor Jaron Svoray z Egiptu był wielkim uczonym, skończył studia Transmutacji i nauczał w Egipskiej szkole. Wynalazł wiele prostszych sposobów na transmutowanie większych przedmiotów, oraz żywe istoty, niż kiedyś były, tymi sposobami posługujemy się

do dziś. Np. udowodnił, że najprościej transmutuje się przedmioty z tego samego tworzywa, Czyli Np. drewniany stół w drewniane krzesło, metalowy stół w metalowe krzesło niż np. drewniany stół w metalowe krzesło. Mieszanie tworzyw jest bardzo trudne i wymaga ogromnej precyzji, ale oczywiście jest do wykonania. Udowodnił również, że pozornie nietrudno transmutować gryzonia w innego gryzonia, albo płaza w innego płaza, ale oczywiście ssaka w gada jest o wiele, wiele trudniejsze.


5.Erla Zwingle


Pani Erla Zwingle zapoczątkowała przemianę człowieka w przedmiot nawet o bardzo małej wielkości bąd¬ o bardzo dużej wielkości nie zależnie od wagi i wzrostu człowieka. Udoskonalając swoją dziedzinę zabiła swego męża przemieniając go w dzbanek do herbaty i niestety nie potrafiła już tego procesu odwrócić. W podobny sposób uśmierciła swoją przyjaciółkę, dwójkę dzieci i swojego ojca(matka uciekła). Po 2 latach wpadła w obsesję sławy i transmutowania wszystkich ludzi jakich mogła, pewnego razu około 13:40 wybiegła na ulicę wykrzykując nowe zaklęcie i rzucając je na wszystkich którzy byli tego dnia na ulicy. Niestety ona jak i inni uczeni nie wiedzieli jak ich odczarować, więc nie wysłano jej do Azkabanu lecz do szpitala św. Munga gdzie stwierdzono, że jest psychicznie chora. Zmarła po 6 latach.


6.Marco Farnea


Pan Marco Farnea pochodzący z Brazylii wynalazł bardzo rzadką transmutację. A mianowicie zmieniał istoty żywe w różne przedmioty które zawierały pewne części i czynniki życiowe poprzedniego organizmu np. szczekająca szklanka, latający talerz, gryzący stół, zastawa stołowa która sama chodziła i nabierała to co dana osoba chciała. Czasami było to bardzo przydatne. Marco zdobył wielką sławę i cieszył się wielkim szacunkiem innych czarodziejów. Przeprowadził się do Anglii, dokładnie to do Londynu. Poznał kilku niewłaściwych ludzi(zwanych do dzisiaj Śmierciożercami) i zasilił szeregi Tego-Którego-Imienia-Nie-Wolno-Wypowiadać, niedługo po tym został złapany przez aurorów i umieszczony w Azkabanie gdzie umarł po 3 miesiącach.



Rozdział 4 - Zapis transmutacji


Podany zapis wymyśliłem, ja Xeme Werdyen.

1. Symbole


=> to symbol transmutacji (obejmuje wszystkie rodzaje i odłamy)

=|> to symbol transfiguracji

=A> to symbol animizacji

=M> to symbol metamorfomagii

=HM> to zamiana wilkołacza



2. Transmutacja (wszystkie rodzaje i odłamy ).



WZÓR : [ilość] [rzecz] => [ilość][rzecz]



W razie ilości 1 nie wpisujemy nic

W zapisie WSZYSTKIE słowa rozpoczynamy z wielkiej litery !



Przykłady :



Żółw => Czajnik

9 Kawałków Sznurka => Szparagi



3. Transfiguracja .



WZÓR : [rzecz] : [cecha] =|> [cecha, która zostać zrobiona]



[cecha] = kolor, kształt, zapach, smak itp.

W zapisie WSZYSTKIE słowa rozpoczynamy z wielkiej litery !



Przykłady :



Banan : Żółty =|>Brązowy

Kartka : Okrągła =|> Kwadratowa

Cytryna : Zielona =|> Okrągła BŁĄD !



4. Animizacja.



WZÓR : [Homo sapiens] =A> [nazwa wyniku animizacji po łacinie]



[nazwa wyniku animizacji po łacinie] = nazwa zwierzęcia, które się animizujemy!

Nazwy łacińskie piszemy : pierwsze słowo z wielkiej litery, drugie z małej !

Homo sapiens we wzorze jest NIEZMIENNE !



Przykłady :



Homo sapiens =A> Loxodonte africane

Homo sapiens =A> Mesocricetus auratus

Panthera leo =A> Canis lupus BŁĄD !



5. Metamorfomagia.



WZÓR : [Homo sapiens] : [część ciała + cecha przed metamorfomagią] =M> [część ciała + cecha po metamorfomagii ]

Cechy mają być sensowne !

Homo sapiens we wzorze jest NIEZMIENNE !

Nazwy łacińskie piszemy : pierwsze słowo z wielkiej litery, drugie z małej !



Przykłady :



Homo sapiens : oczy + zielone =M> oczy + niebieskie

Homo sapiens : nos + mały =M> nos + duży

Homo sapiens : usta + duże =M> oczy + zielone BŁĄD !



6. Zamiana wilkołacza



Jeden, jedyny zapis : Homo sapiens =HM> Homo lupus



Rozdział 5 - Podział zaklęć transmutacyjnych



1. Podział



a) zwyczajne- wszystkie zaklęcia mające na celu zamianą jednego przedmiotu w drugi, bądź przedmiotów

b ) przeciwzaklęcia- mające na celu dysanimizację, cofnięcie skutków zaklęć transmutacyjnych zwyczajnych

c) zaklęcia obronne- zaklęcia wykorzystujące transmutację do obrony własnej

W całym podręczniku uczymy się zaklęć zwyczajnych. W tym dziale poznamy pozostałe 2 grupy wraz z zaklęciami.



2. Przeciwzaklęcia



Jest to ścisła grupa 4 zaklęć. Są to:

Reducio- zmniejsza przedmiot do normalnych rozmiarów ; niweluje zaklęcie Engorgio

Finite Incantatem- niweluje działanie WSZYSTKICH zaklęć zwyczajnych, prócz Engorgio

Homomorfium- wypowiedzenie tego zaklęcia przez animaga będącego, w tym momencie w stanie animizacji powoduje zamianę w postać ludzką

Torverto Transmutative (tortura transmutacji)- zaklęcie rzucone przez osobę niebędącą w stanie animizacji, na osobę będącą w stanie animizacji. Powoduje bolesną przemianę w człowieka. Przemiana jest bolesna, ponieważ animag przechodzi przez wiele skomplikowanych procesów chemiczno-fizycznych m.in. porażenie prądem, polanie kwasem. To wszystko jest niewidoczne.



3. Zaklęcia obronne



Geniuszem tego rodzaju zaklęć jest to, że nie dadzą skutku jeśli naszym celem będzie atak, nie obrona. Jest to grupa około 3 000 zaklęć. My poznamy 4 podstawowe. Jest to najdynamiczniej rozwijająca się dziedzina transmutacji, gdyż wiele instytutów pracuje nad udoskonaleniem i wymyśleniem coraz to nowszych zaklęć.

Dyshaste- spowolnienie przeciwnika o połowę na czas 60 sekund (zaklęcie trudne)

Golveranium- zamiana przeciwnika na 5 sekund w głaz (zaklęcie arcy-trudne)

Rkozpep- magiczny gaz pieprzowy (zaklęcie łatwe)

Dysaquamenti- powoduje wycieńczenie przeciwnika (zaklęcie łatwe, ale niebezpieczne)

Rozdział 6- Transmutacja okiem fizyka

1. Transmutacja inaczej



Transmutacja- siła wytworzona przez różdżkę, mająca na celu zamiana jednego przedmiotu w drugi w określonej czasoprzestrzeni.



Jest to bardziej zaawansowana regułka. Oznacza w wielkim skrócie, że transmutacją nie nazwiemy tylko zamiany, lecz SIŁĘ, która powoduje transmutację.



Czy transmutację da się policzyć?



NIE. A dlaczego? Ponieważ transmutacja jest wartością nieobliczalną. Transmutacja może zmniejszyć liczbę przedmiotów, ale również ją zwiększyć. Może zmniejszyć przedmioty, ale może je również powiększyć. Możemy tylko policzyć ile jest transmutantów, a ile wyników transmutacji. Nie możemy natomiast w żaden sposób policzyć jakie to będą przedmioty- czy krzesła, czy żuki, a może ludzie.



2. Zasady dynamiki transmutacji


1 zasada

Im dalej leży transmutant tym dłużej będzie trwało działanie transmutacji na transmutant, aby powstał wynik transmutacji.

Wiadomo, że transmutacja jest siłą bardzo szybką. Przejście siły - transmutacji z różdżki na przedmiot, który ma zostać przetransmutowany jest kwestią ułamków sekund, rzadko sekund. Gdy z dalszej odległości wykonujemy transmutację następuje większe rozproszenie transmutacji. Ze względów bezpieczeństwa należy usunąć wszystkie obiekty w bliskim sąsiedztwie z rzeczą, która ma zostać przetransmutowana, gdyż przez przypadek możemy właśnie tą rzecz przetransmutować.



2 zasada

Jak myślicie, która transmutacja jest trudniejsza?

Liść klonu => Liść akacji

Koniczyna => Fortepian

A teraz przeczytaj 2 zasadę:

Łatwiej transmutuje się przedmiotu mająca coś ze sobą wspólnego (odłam, materiał z czego zostały zrobione, kolor itp.)

A więc łatwiejsza jest transmutacja nr 1. Jeśli tak myślałeś od początku- gratulacje! Oczko



3 zasada

Jeśli użyjemy za dużo mocy magicznej- pewna jej ilość nie zostanie wykorzystana podczas transmutacji zostanie ona rozproszona w postaci iskier, wybuchu lub dymu. Większa ilość zbędnej mocy może spowodować pożar.

Wniosek z tego krótki, nie można użyć tej samej moc do transmutacji biedronki w fortepian, co do transmutacji szpilki w igłę. Obrazowo można to wytłumaczyć jakbyśmy pinezki do tablicy z korku wbijali młotkiem, albo gdybyśmy kroili chleb piłą motorowąr30; Zbędne i niepraktyczne.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Szamba betonowe Biała